niedziela, 9 grudnia 2018

Sernik z masłem orzechowym

Sernik, który powstał przez zupełny przypadek - a został hitem wszystkich imprez, na które go zabierałam. Każdy, absolutnie KAŻDY kto go spróbował, pytał o przepis. Nawet osoby, które do tej pory twierdziły, że nie lubią masła orzechowego (nie chciałam w to wierzyć, ale naprawdę są tacy ludzie! ;))


  • 1 kg twarogu z wiaderka (używam President'a z 4g/100g tłuszczu)
  • 3 jajka
  • opakowanie budyniu waniliowego bez cukru
  • 120 g masła orzechowego (najlepiej "crunchy" )
  • słodzidło

Twaróg, jajka, proszek budyniowy i słodzidło miksujemy blenderem do połączenia się składników, ale nie za długo, żeby nie napowietrzać masy. Dodajemy masło orzechowe i jeszcze chwilę blendujemy. Przelewamy masę do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia (samo dno) i pieczemy ok. 60 minut w 165 stopniach.

Po tym czasie wyłączamy piekarnik i NIE OTWIERAJĄC go, zostawiamy sernik jeszcze na ok. 30 minut. Następnie wyciągamy ciasto na blat i zostawiamy do całkowitego wystudzenia.

Najlepiej smakuje po nocy spędzonej w lodówce, wyjęty ok. 1h przed podaniem.

5 komentarzy:

  1. Fajny przepis bardzo pasuje do mojego jadłospisu. Jutro zabieram się za przyrządzenie tego serniczka. Bardzo dziękuje za świetny przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł! :-)

    Zapraszam na mojego bloga! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam serniki! I jeśli mam być szczera, to jeszcze nie miałam okazji kosztować sernika w takim wydaniu :) Na pewno przetestuję ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sernik to jest moje ulubione cisto. Ale takiej wersji sernika nie znam.

    OdpowiedzUsuń