sobota, 14 lipca 2018

Proteinowy chlebek bananowy

Najlepszy sposób na zutylizowanie (prze)dojrzałych bananów? Chlebek bananowy! Ale, żeby nie napychać się głównie węglami - z dodatkową porcją białka i znikomą ilością tłuszczu ;)


B: 9 g, T: 4,1 g, W: 20,8 g (1 kawałek z 8 porcji)


  • 130 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 60 g odżywki białkowej (waniliowej lub jak u mnie - bananowej)
  • 3 bardzo dojrzałe banany (ok. 330 g)
  • 2 jajka roz. M
  • 15 g rozpuszczonego oleju kokosowego
  • łyżeczka cynamonu
  • łyżeczka sody
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli




Mąkę, odżywkę, cynamon, sodę, proszek do pieczenia i sól mieszamy w dużej  misce. W drugiej misce banany rozgniatamy dokładnie widelcem (abo blendujemy na gładką masę), dodajemy jajka , olej kokosowy i mieszamy. Mokre składniki dodajemy do suchych i mieszamy szpatułką tylko do połączenia się składników.

Ciasto przekładamy do natłuszczonej keksówki i pieczemy ok. 35-40 minut w 170 stopniach (do suchego patyczka). Studzimy kilka minut w uchylonym piekarniku, a następnie (nie wyjmując z foremki) na kratce do całkowitego wystudzenia.

* przepis STĄD z moimi modyfikacjami

7 komentarzy:

  1. U mnie bardzo często w wersji bezglutenowej

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie upiekłam i wyszedł cudny:)Świetny blog i przepisy.

    OdpowiedzUsuń
  3. właśnie włożyłam do piekarnika :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie makro? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ile kcal ma 1 kawałek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z moich przeliczeń wynika, że wychodzi 220 kcal/100 g, ale nie jestem ekspertem i mogę się mylić :)

      Usuń
    2. Przynajmniej tyle ma wersja z masłem zamiast oleju kokosowego

      Usuń