wtorek, 17 lipca 2018

Makaron z kurczakiem i bobem

Sezon na bób już dawno się zaczął, a ja dopiero kilka dni temu kupiłam swój pierwszy kilogram. Pół opakowania ugotowałam i zjadłam klasycznie - z masłem i solą. Druga połowa czekała na swoją kolej i zryw weny kulinarnej. Poniższy przepis nie jest co prawda zbyt kreatywny, ale połączenie tych składników broni się samo :)

  • makaron
  • filet z kurczaka
  • ugotowany bób
  • słodka śmietanka (u mnie 12%)
  • sól, pieprz
  • opcjonalnie: pietruszka/koperek



Makaron gotujemy w osolonej wodzie. W tym samym czasie kroimy kurczaka w drobną kostkę, przyprawiamy solą i pieprzem i smażymy na lekko natłuszczonej patelni. Gdy mięso zacznie nabierać złotego koloru, dolewamy śmietankę, wsypujemy bób i redukujemy kilka chwil do zgęstnienia sosu. Makaron odcedzamy na sitku i dodajemy na patelnię. Zdejmujemy naczynie z  kuchenki, mieszamy, posypujemy świeżo zmielony pieprzem, posiekaną pietruszką lub koperkiem i od razu podajemy.

2 komentarze:

  1. Bób ma bardzo fajne właściwości lecznicze, muszę go więcej stosować w mojej kuchni. Dzięki za fajny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Warto wypróbować przepis póki dostępny jest w sklepach świeży bób

    OdpowiedzUsuń