sobota, 23 kwietnia 2016

Tosty francuskie czyli chleb w jajku

W zasadzie prawie nie jem chleba. Robię wyjątek jedynie wtedy, gdy uda mi się kupić ze sprawdzonego źródła 100% żytni. Dzielę go na porcje i mrożę nadmiar. Jednak każdy chleb po odmrożeniu zawsze jest lekko czerstwy, a żytni jest taki już od "nowości" :) Najlepiej więc włożyć go do opiekacza i zrobić z niego chrupiące grzanki albo... namoczyć w jajku i poczuć się jak w dzieciństwie :)


  • 2 kromki chleba
  • jajko
  • cynamon
  • opcjonalnie: słodzik

Roztrzepujemy jajko, dodajemy szczyptę cynamonu i ew. słodzik (ja smarowałam tosty slodkim karmelem, więc nie dodawałam). Kromki dokładnie moczymy w jajku, lekko dociskając je widelcem, aby dokładnie nasiąknęły. Smażymy z dwóch stron na lekko natłuszczonej patelni (u mnie tradycyjnie olej w spray'u).

Oczywiście możemy pominąć słodzik i cynamon, a zamiast tego użyć dowolnych przypraw typu sól, pieprz, papryka, oregano i zjeść tosty w wersji wytrawnej np. z wędliną i pomidorem :)

3 komentarze: