sobota, 30 września 2017

Biszkoptowy omlet z dyni

Kupiłam pierwszą w tym roku dynię, więc to znak, że oficjalnie rozpoczęła się dla mnie jesień :) I chociaż wybrałam w sklepie możliwie najmniejszą, po przerobieniu jej na mus zapowiada się dyniowy weekend (albo nawet tydzień ;)) Dlatego sobotni poranek zaczęłam od puszystego omleta. Z twarożkiem i truskawkami stanowił konkretne śniadanie, które nasyciło mnie na 6 godzin! A naprawdę rzadko się zdarza, żebym miała między posiłkami przerwę dłuższą niż trzy... :)


  • 100 g musu/puree z dyni*
  • 40 g mąki (u mnie orkiszowa)
  • 2 jajka
  • erytrytol

Białka oddzielić od żółtek i zmiksować ze szczyptą soli na sztywną pianę. Mus z dyni wymieszać z żółtkami, dodać mąkę i dokładnie zmiksować. Do masy dodać pianę z białek i ostrożnie wymieszać łopatką. Smażyć z dwóch stron pod przykryciem, na lekko natłuszczonej patelni.


* Aby uzyskać mus należy pokroić dynię na mniejsze kawałki i upiec do miękkości w piekarniku w 190 stopniach. Wystudzić i zmiksować blenderem do gładkości. Gotowy mus można przez kilka dni przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku w lodówce.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz