niedziela, 29 października 2017

Sałatka z kaszy pęczak (do lunchbox'a)

Lubię sałatki robione "na winie" czyli z tego co się nawinie w lodówce :) I lubię wszystkie rodzaje kaszy, a już pęczak szczególnie. Ostatnio w Biedronce trafiłam na gotowy mix kaszy z ciemnym makaronem i zielonym groszkiem. Po śniadaniu zostały mi kiełki rzodkiewki, gdzieś w lodówce zalegały ogórki konserwowe z chili, więc nawinęłam szybką sałatkę w ramach obiadu. Zjadłam ją na zimno, także jest świetną opcją do zabrania w pudełko i zjedzenia w pracy.


  • kasza pęczak (lub gotowy mix z dodatkami)
  • pieczarki
  • kiełki rzodkiewki (lub rzodkiewka)
  • ogórki konserwowe (u mnie z dodatkiem chili)
  • kiełbasa z piersi kurczaka (albo wędzona pierś lub filet z kurczaka, pokrojony w kostkę i podsmażony z przyprawami)
  • olej sezamowy (lub inny dowolny)
  • sól

Kaszę gotujemy według przepisu na opakowaniu i studzimy. Pieczarki kroimy w kostkę i podsmażamy na lekko natłuszczonej patelni. Ogórki kroimy w plasterki. Kiełbasę z kurczaka kroimy w kostkę (ja jeszcze dodatkowo podsmażyłam ją na suchej patelni). Mieszamy wszystkie składniki w dużej misce, dolewamy olej i ewentualnie doprawiamy odrobiną soli.


3 komentarze: