poniedziałek, 9 maja 2016

Orzechowo-kokosowe trufle z batatów

Uwielbiam czekoladowe trufle i mogłabym jeść je garściami dlatego... w ogóle ich nie kupuję :) Czasem jednak nachodzi mnie, żeby zjeść coś słodkiego i klejącego się do zębów. Nie sądziłam, że uda mi się zaspokoić tę zachciankę słodkimi ziemniakami... A jednak! :)


  • 100 g batatów
  • 60 masła orzechowego
  • 30 g odżywki białkowej (u mnie karmelowa)
  • 30 g mąki kokosowej
  • opcjonalnie: kilka kropli aromatu (u mnie nugatowy), kakao lub wiórki kokosowe do obtoczenia

Bataty kroimy w małą kostkę, zalewamy zimną wodą i gotujemy do miękkości. Miksujemy na gładką masę i zostawiamy do wystudzenia. Dodajemy resztę składników i dokładnie mieszamy. Odstawiamy na 30 minut do lodówki.

Rękoma zwilżonymi zimną wodą formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego, obtaczamy w kakao lub wiórkach. Przechowujemy w lodówce.


* oryginalny przepis tutaj

3 komentarze:

  1. Smaczne??? To nie jest smaczne, to jest przepyszne. Musiałam uciec z domu, żeby nie wyżreć łyżką jeszcze ciepłej masy...

    OdpowiedzUsuń
  2. Następnym razem zrób od razu podwójną porcję! :)

    OdpowiedzUsuń