sobota, 23 czerwca 2018

Czekoladowo-bananowe gofry proteinowe

Sobotni poranek w pierwszy dzień kalendarzowego lata przywitał mnie deszczem i 13 stopniami na zewnątrz. Wychodząc z łóżka już wiedziałam, że dzisiejsze śniadanie będzie musiało być słodkie i energetyczne. Mieszkam nad morzem (no dobra... nad zatoką ;)) więc nie wypada rozpocząć sezonu letniego inaczej niż GOFRAMI!

Jedną z pierwszych notek na blogu były proteinowe gofry, które chociaż smaczne, były dosyć suche i zapychające. Potem pojawiły się wytrawne gofry z cukinii - lepsze, ale nie na słodko. Nowy przepis to takie 2 w 1 - słodkie i "mokre" w środku :)


B: 32,6 g, T: 8,9 g, W: 30,2 g (2 gofry)

  • 50 g banana
  • 30 ml mleka (dowolnego, u mnie krowie 1,5%)
  • 30 g odżywki białkowej czekoladowej
  • 20 g mąki orkiszowej/owsianej
  • jajko


Do blendera wrzucamy pokrojonego banana, dodajemy mleko i jajko i blendujemy do powstania jednolitej masy. Dodajemy suche składniki (odżywkę i mąkę) i blendujemy jeszcze kilka sekund. Wylewamy masę na rozgrzaną gofrownicę i pieczemy kilka minut (w zależności od mocy urządzenia).

* moja polewa to masło orzechowe wymieszane z odrobiną wody i odżywki białkowej


3 komentarze:

  1. Wygląda apetycznie!

    Zapraszam na swojego bloga! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie gofry wyglądają bardzo pysznie według mnie.Jakbym miał czas to na pewno bym je zrobił.

    OdpowiedzUsuń