wtorek, 22 maja 2018

Czekoladowa ptasie mleczko na chrupiącym spodzie

Pierwszy raz mam dylemat co w tym cieście jest lepsze - spód z płatków kukurydzianych, gorzkiej czekolady i masła orzechowego czy czekoladowa pianka, do złudzenia przypominająca konsystencją wedlowskie ptasie mleczko. W dodatku szybko się przygotowuje, a jeden kawałek ma tylko ok. 200 kcal, więc bez problemu zmieściłam dwie porcje w swoim dziennym makro :)



B: 15,6g, T: 7,7 g, W: 16,3g (1 z 8 kawałków)

SPÓD:
  • 100 g płatków kukurydzianych
  • 75 g gorzkiej czekolady (u mnie 70%)
  • 50 g gładkiego masła orzechowego
  • 50 g mleka (dowolnego)

MASA SERNIKOWA:
  • 450 g jogurtu naturalnego (u mnie proteinowy z Lidla)
  • 50 g czekoladowej odżywki białkowej (u mnie czekoladowo-bananowa z WK)
  • 10 g kakao
  • 15 g żelatyny
  • erytrytol (lub inny słodzik) - do smaku



Czekoladę, mleko i masło orzechowe rozpuszczamy na małym ogniu lub w mikrofalówce do uzyskania gładkiej masy. Dosypujemy pokruszone (nie za drobno) płatki kukurydziane i dokładnie mieszamy. Gotową masą wylepiamy dno tortownicy, dobrze dociskając. Wkładamy do lodówki.

 Żelatynę wsypujemy do 75 ml zimnej wody i odstawiamy na kilka minut do napęcznienia. Jogurt, odżywkę i kakao miksujemy kilka minut, dosładzając w razie potrzeby. Żelatynę podgrzewamy na małym ogniu lub w mikrofalówce (nie dopuszczając do zagotowania!) i wlewamy wąskim strumieniem do masy - cały czas miksując ją na wysokich obrotach. Następnie wylewamy całość na schłodzony wcześniej spód i wstawiamy do lodówki na kilka godzin.

* przepis STĄD (z małymi modyfikacjami)

3 komentarze:

  1. Wspaniale, tylko to nie twoj pomysl
    -> http://www.mrfit-trener.com/2018/05/13/czekoladowa-pianka-na-chrupiacym-spodzie-z-maslem-orzechowym/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież podałam pod przepisem skąd pochodzi - łącznie z linkiem.

      Usuń