sobota, 20 lutego 2016

Gofry proteinowe

Gofry to dla większości smak lata i wakacji nad Bałtykiem. Mieszkam nad morzem całe życie, więc mi gofry kojarzą się bardziej z niedzielnymi śniadaniami i obowiązkową bitą śmietaną, z którą je jadłam. Uwielbiam ten połączenie do dziś! :)





  • 2 białka + 1 żółtko
  • 30 g mąki orkiszowej/owsianej
  • 20 g odżywki białkowej (można pominąć i użyć 10 g więcej mąki)
  • szczypta sody
  • słodzik (jeśli dodajemy smakową odżywkę można pominąć)
  • dowolne dodatki: owoce, mus z jabłek, masło orzechowe lub fit nutella

Rozgrzewamy gofrownicę i lekko natłuszczamy (najlepiej Oli-Oli). Białka ubijamy na sztywno, dodajemy żółtko oraz odżywkę i miksujemy jeszcze kilkanaście sekund. Dodajemy mąkę, sodę i słodzik (jeśli używamy). Delikatnie mieszamy całość szpatułką. Pieczemy kilka minut, w zależności od mocy gofrownicy.

Gofry ze względu na brak dodatkowego tłuszczu są dosyć suche i zapychające, więc najlepiej smakują z "mokrymi" dodatkami - rozgniecionymi owocami lub fit nutellą rozrobioną z większą ilością mleka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz